Kvinnodagen och semeldagen

Hur kommer det sig att dessa högtidliga dagar ligger på samma dag? Finns ju hur många dagar som helst som inte är nåt speciella. Men grattis alla små kvinnor som älskar semlor (?). Själv står jag i valet och kvalet om jag ska köpa någon semla, eller om jag ska vara duktig och baka själv, eller om jag ska strunta i semeldagen och bara fira att jag är en kvinna genom att laga mig en god måltid. Hmm, har lite att lura på under dagen. Btw nån som har nåt gott tips på vad man isåfall kan ha i sin semla, jag brukar köra medvaniljkräm men skulle va kul att testa nåt annat, är allergisk mot mandelmassa nämligen.



Idag har vi lektionsfritt på förmiddagen = dyngskönt! Sitter och knåpar ihop lite material till våran rapport om gruppdynamik. Faktiskt ganska intressant ämne.

Igår vad jag superduktig och sydde dit en knapp på ett par byxor som har saknats i typ 3 veckor, sånna där småsaker kan jag irritera mig massor men ändå så gör jag dem inte. Sen sprättade jag upp en jacka som jag köpte i lördags, tog ut axelvaddarna och sydde igen den, känns superbra. Ska premiäranvända den senare idag.


Tack & hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback