Otursdagen

Vad ska man säga, otur eller har jag blivit en slarvmaja?
Idag när jag satt mig på bussen till jobbet kom jag på att jag glömt nyckeln till skåpet där jag har min dator inlåst. Jag skulle ha möte 8.15 så jag tänkte att jag går inte av utan nån måste ju ha nån universal nyckel till allas skåp. Så var det inte och mötet var inställt. Så jag kom till jobbet, åkte hem en halvtimma senare, sprang hem och hämtade nyckeln, sprang tillbaka till bussen. Bussen kom aldrig, tusan tänkte jag. Tog ett tag innan jag kopplade att bussarna efter halv 9 tydligen inte gick från Söder Tull längre utan endast från Resecentrum. Så jag tog mig ner med andan i halsen, precis när jag typ kunde ta på bussen så åker den. Jahopp, då var det bara slå sig ner på resecentrum och vänta en timme till nästa buss. Så allt som allt tog det två och en halv timme att hämta nyckeln, ska då aldrig mer glömma den!

Idag har jag avnjutit en chokladpudding till middag, den liksom ingår i min soppdiet, smart va? Känns så himla festligt!



Tack & hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback