Wake-up

Glömde ju bort att skirva om detta i mitt andra inlägg. Typsikt. Se nu inte detta som ett depp-inlägg!
Nu under min lilla julledighet har jag fått ett litet wake-up call. Jag har vänner, en del bättre än andra. Framför allt så har jag två stycken jag litar på i ur och skur. Kan säga allt till dem, fina som tusan är de. Sen har jag en del vänner, vänner som jag kan prata med men inte säga allt. Men därimot har jag inte så många "ska vi gå ut o ta en öl vänner", bekanta eller vad man ska kalla dem. Festkompisar.
Såå nu har jag kommit underfund med att jag vill flytta. Hör och häpna. JAG VILL FLYTTA. Jag har börjat kolla lite vart det finns jobb och vilka städer jag skulle kunna tänka mig.
Stockholm har ju aldrig lockat mig, men det kankse är det jag behöver? Lite fart & fläkt, mycker människor, många jobb, anonymt. Ja jag vet inte, jobb finns ju så det blir nog iaf inget problem. Den ända jag känner där är min syster, o det är ju minsann en god början.
Sen har jag även funderat på Västerås och Borås. Dessa städer har jag aldrig besökt men på nåt sätt så är jag sugen på att flytta dit ändå. Borås drar lite mer.
Innan har ju Danmark och Köpenhamn varit mitt mål, men jag tror jag har ångrat mig. Vet inte varför men så är det.
Jag är lite pirrig och nervös, kollar lite lägenheter och jobb även fast det absolut inte är dags än. Måste göra klart min LIA först. O tänk om jag skulle få fortsättning på det företaget, ska jag tacka nej till den tjänsten då?
Känns iaf fruktansvärt skönt att jag kommit fram till detta, jag vill inte bo kvar i Norrköping och jag vill inte till Skåne. Tjoohoo.

Tack & hej

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag fick ett sånt ryck en gång. Då flyttade jag till Loftahammar - men bara över sommaren ;)



Jag skulle i alla fall sakna dig om du flyttade!

Kramkram - hoppas julen var bra och nyåret blir ännu bättre ;)

2011-12-29 @ 22:27:50
URL: http://emmasego.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback