Hemmadag

Idag har jag varit hemma hela dagen. Ingen skola utan lite hemstudier iställer. Dyngvarmt har det ju varit med!
Har varit ute ett varv och jogg-gått, blev så himla svettig så jag klarade inte av hela varvet.

Lagade även typ as god mat, visst är det skoj när man inte gör efter nåt recept utan bara kör i lite vad som. Jag hade tagit fram en kyckling, o vad kan man göra med den? Finns ju massa.
Jag delade kycklingfilen i mindre bitar, hade över hackad gul lök, champinjoner, zucchini och lite paprika. Sen blandade jag ihop lite ca 1 dl grädde och 1 dl creme fraich och lite sweet chili sås som jag sedan hällde över. På med lite ost och sen in i ugnen på 200 grader i 25 minuter. Sen kokade jag ytterst lite ris till. Supergott blev det!

Nu står det en liten kaka i ugnen som jag hoppas blir lika god.
Tänkte ta med lite i morgon till skolan och till landet. Tror jag ska fly storstaden några dagar och åka ut till sommarstugan i morgon eftermiddag. Känns som jag skulle behöva det.

Tack & hej

Kommentarer
Postat av: Åsa

åå vad skönt, jag vill också till landet. känner att vi måste bada :)

2011-06-01 @ 09:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback