Projekt Hårbotten

Sådär ja, jag vet att det är äckligt men för er som äcklas av sår så kan ni sluta läsa nu.

Jag har, som de flesta vet, en massa sår och typ röda rodnader i hårbotten. Jag vet inte hur de kom upp från första början och jag vet inte varför de sprider sig. Eller de sprider sig mest på vänsta halvan. Äckligt är det iaf.
Igår köpte jag nån kräm som Alex har vatt snäll och fixat som ska hjälpa mig mot det här. Jag testade igår och det kändes bra, hårbotten var inte så sårig i morse, mer varig. Jag antar då att det går åt rätt håll!
Idag har jag även varit på apoteket och hämtat ut en kortisonlösning som jag ska ha i hårbotten 1-2 ggr om dagen. Har testat den förrut och vet att den funkar, man sist gav jag upp efter för kort tid även fast det blivit bättre.
Nu är jag mycket bestämd, min hårbotten ska bli frisk. Kosta vad det kostar vill, jag kan inte gå runt och ha en massa äckliga variga sår och röda rodnader!
Om det är nån som har tips på varifrån det kan komma så är jag ju ajälvklart tacksam. Jag har lurat på om det kan vara att jag helt enkelt inte tål schampoo med sulfat i?

Tack & hej

Kommentarer
Postat av: Ida

Efter att det blivit bättre borde du prova utan sulfater så borde du märka om det kan vara det eller inte.. Pöss

2012-01-28 @ 00:13:32
URL: http://kelsotheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback